نوشته شده توسط : مجید

خوراكي موثر بر قواي جنسي 

:بعضي غذاها از قديم بهعنوان غذاهاي تقويتكننده قواي جنسي معروف بودهاند. تحقيقات اخير، درستي اين موضوع را به اثبات رسانده است

 

سيب هم از ميوههايي است كه باعث افزايش قواي جنسي ميشود.

 

فرشته آلعلي

 

هروقت از سلامت جنسي و باروري صحبتي به ميان ميآيد، پاي مسائل زيادي به ميان كشيده ميشود، از خلق و خو و تفاهم بين زن و شوهر گرفته تا خوردن بعضي غذاها و نوشيدنيهاي خاص كه البته قديميترها اعتقاد خاصي به اين جنبه دارند. با وجودي كه ممكن است بهنظر عجيب بيايد، ولي در اين مورد قديميترها حق دارند. اين غذاها و نوشيدنيها كه ميل جنسي را افزايش ميدهند، <آفروديزياك> ناميده ميشوند. اين واژه از نام <آفروديت>، الهه عشق و زيبايي يونان باستان گرفته شده است. البته مواد غذايي موِثر در ميل جنسي در همه دنيا يكسان نيستند و در هر منطقه جغرافيايي، مردم انواع خاصي از خوراكيها را ميشناسند كه بهنظر آنها چنين خاصيتي دارند.

 

بهطور كلي غذاها و نوشيدنيهاي پرانرژي و ساير غذاهاي ادويهدار جزو مواد خوراكي تقويتكننده قواي جنسي بهشمار ميروند كه اين خاصيت را مديون تاثيرات فيزيولوژيك خود هستند، زيرا باعث افزايش ضربان قلب و تعريق ميشوند. مردم دوران باستان موادي مثل درخت جنسه، شاخ كرگدن و انواع صدفها را هم بهعنوان مواد محرك قواي جنسي ميشناختند!

 

 

 

موادي معجزهگر در آشپزخانه

 

آشپزخانه منزل شما همواره محل نگهداري موادي هستند كه اثراتي جالب و معجزهآسا دارند. اين مسئله، در مورد قواي جنسي هم كاملا صدق ميكند و شما ميتوانيد مواد موثر بر سلامت قواي جنسي را در آشپزخانه منزلتان پيدا كنيد البته اگر بدانيد كه هر كدام از اين مواد در كدام مرحله از سلامت جنسي موثرند، آنوقت ميتوانيد تاثير آنها را به حداكثر برسانيد.

 

بهطور كلي، مواد غذايي مختلف، تاثيرات متفاوتي دارند و ازنظر فيزيولوژي تاثيرات خاصي بر بدن اعمال ميكنند. مثلا بعضي غذاها مهاركنندههاي قواي جنسي را كاهش ميدهند و به اين ترتيب باعث افزايش ميل جنسي ميشوند، بعضي ديگر جريان خون سيستم تناسلي را افزايش ميدهند و تعدادي ديگر از غذاها نيز هورمونهاي شادي ترشح ميكنند. دانشمندان، مواد خوراكي محرك و تقويتكننده قواي جنسي را براساس اثرات فيزيولوژيك آنها در بدن و چگونگي اثر آنها بر افزايش قواي جنسي به سه دسته تقسيم ميكنند:

 

 

 

غذاهاي نشاطآور

 

بعضي غذاها مواد شيميايي و هورمونهايي را ترشح ميكنند كه افراد را سرحال آورده و خوشحال ميكند. در اين شرايط فرد ازنظر روحي احساس اعتماد به نفس ميكند، مهاركنندههاي ذهني او كم ميشود و با نشاطتر بهنظر ميرسد. نتيجه اين وضعيت اين است كه يكي از مراحل جنسي كه آمادگي روحي است، فراهم ميشود. اين مواد غذايي شامل موارد زير است:

 

فلفل تند و غذاهاي ادويهدار و تند كه باعث افزايش پمپاژقلب ميشوند.

 

موز كه حاوي مواد شيميايي خاصي است و ازنظر روحي فرد را بانشاط ميكند و اعتماد به نفس را تقويت ميكند.

 

هويج كه به علت داشتن مقادير زيادي فيبر باعث ميشود ميل جنسي افزايش پيدا كند. غذاهاي دلفريب

 

در مرحله بعدي كه همان مرحله تهييج است، مواد خوراكي موثر بر قواي جنسي باعث رهاشدن هورمونهاي جنسي مثل تستوسترون ميشوند، انرژي فرد را تقويت كرده و جريان خون سيستم تناسلي را افزايش ميدهند. اين غذاها شامل موارد زير است:

 

ميگو و ساير غذاهاي دريايي كه حاوي يد فراوان بوده وبراي غده تيروئيد ضروري هستند.

 

شكلات كه نه تنها حاوي كافئين است بلكه اسيد آمينهاي با نام فنيل آلانين دارد كه ميزان مادهاي به نام فنيل اتيل آمين را در مغز افزايش ميدهد. اين ماده يك آمفتامين طبيعي است كه محرك سيستم مغزي محسوب ميشود.

 

ظ زنجبيل كه باعث افزايش جريان خون دستگاه تناسلي در مرد و زن ميشود.

 

زيتون كه نوع سبز آن در مردان و نوع سياه آن در زنان باعث تقويت قواي جنسي ميشود.

 

گوجهفرنگي كه به آن سيب عشقي ميگويند و محرك نيروي جنسي است.

 

سيب كه اين ميوه نيز باعث افزايش قواي جنسي ميشود.

 

 

 

غذاهايي كه عملكرد سيستم تناسلي را بهبود ميدهند

 

اين دسته، مواد خوراكي هستند كه حتي بوي آنها نيز در تقويت و بهبود عملكرد قواي جنسي موثر است مثلا پيتزاي پنير جريان خون دستگاه تناسلي را 5 درصد افزايش ميدهد، ذرت بو داده با كره تا 9درصد و كدو حلوايي تا 40درصدو گياه اسطوخودوس نيز تا حدود 40درصد جريان خون دستگاه تناسلي را زياد ميكنند. اين در حالي است كه عطري كه از گلها گرفته شده باشد تنها 3درصد جريان خون دستگاه تناسلي را افزايش ميدهد. بنابراين تاثير بوي غذاها از اسانس گل ها بيشتر است.

 

 

 

ساير مواد خوراكي موثر بر قواي جنسي

 

)1 جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالي، سيستم تناسلي را در مردان و زنان تقويت ميكند. چينيها در قديم از اين خاصيت مارچوبه براي درمان بعضي از بيماريهاي جنسي و كليوي استفاده ميكردند.

 

)2 انجير از دوران قديم بهعنوان محرك قواي جنسي شناخته شده است زيرا حاوي املاح مختلفي است كه در توليد هورمونهاي جنسي نقش دارند.

 

)3 عسل حاوي ويتامينهاي گروه B و املاحي خاص است و سلامت قواي جنسي در زن و مرد را تقويت ميكند. ضمنا قند موجود در عسل سهلالهضم بوده، سريع جذب ميشود و انرژي خوبي به فرد ميدهد. شايد نام <ماه عسل> هم از همين موضوع منشا گرفته باشد!

 

البته تاثير اين غذاها بر روي قواي جنسي افراد از شخصي به شخص ديگر متفاوت است و خود افراد بايد تاثير اين خوراكيها را بر روي سلامت جنسي خود امتحان كنند. درضمن توصيه اداره نظارت بر غذا و داروي امريكا را فراموش نكنيد: <نبايد هر دارو يا ماده ساختگي را كه ادعا ميشود بر روي قواي جنسي تاثير دارند مصرف كنيد. بسياري از اين مواد، نه تنها مفيد نيستند بلكه براي بدن مضر هم محسوب ميشوند.



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 2 / 6 / 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

 

ایدز - آموزش جنسی ایمن تر:

ضررهای خود ارضایی - درمان خودارضایی - رابطه جنسی سالم - درمان بیماریهای جسمی و روحی جنسی و زناشویی - روش صحیح آمیزش جنسی - مبارزه با احساسات ناسالم درونی - درمان اضظراب و ترس در هنگام آمیزش و ... 

ایدز - آموزش جنسی ایمن تر:

تماس جنسی هنگامی می تواند سبب سرایت اچ.آی.وی شود که یک طرف دچار اچ.آی.وی/ایدز باشد (که شاید خود آن فرد هم از آن آگاه نباشد) و تبادل یا تماس با مایعات حاوی ویروس (خون، منی و ترشحات پیش از انزال، ترشحات تناسلی زن) رخ دهد. بنابراین تماس جنسی مرد با مرد، مرد با زن، زن با زن در این شرایط می تواند موجب سرایت شود.

 

 

اگر آمیزش جنسی قبل از انزال متوقف شود آیا باز هم خطر دارد؟

لازم به ذکر است در مقاربتها حتی اگر انزال (خروج منی از آلت مرد) هم رخ ندهد، امکان سرایت اچ.آی.وی وجود دارد. چون ترشحات پیش از انزال هم حاوی ویروس است.

 

در صورت ارتباط جنسی با شخص مبتلا (مرد با زن / مرد با مرد)، احتمال مبتلا شدن کدام يک بيشتر است؟

خطر انتقال ويروس اچ.آي.وی. در مردان همجنس گرا بیشتر و تقريبا دو برابر مردان دگرجنس گرا است. همچنین خطر دريافت ويروس در مردان همجنس گرا درافراد مفعول بيشتر است. احتمال انتقال آلودگی در هر بار آمیزش جنسی از مرد به زن (نزدیکی مهبلی) در حدود ۱/۱ درصد است و احتمال انتقال آلودگی از زن به مرد (نزدیکی مهبلی) در حدود ۰/۳ درصد می‌باشد (این ارقام احتمال آماری است).

 

آیا حتی یک بار تماس جنسی هم ممکن است منجر به سرایت اچ.آی.وی شود؟     بلی با این که احتمال سرایت در یک رابطه جنسی بسیار کم است، هرگز صفر نیست و حتی مردانی وجود دارند که تنها با یک بار نزدیکی با زن اچ.آی.وی. مثبت مبتلا شده‌اند یا زنانی که با یک بار آمیزش با مردان اچ.آی.وی. مثبت دچار شده‌اند.

 

در چه مواقعی احتمال سرایت از راه جنسی بیشتر می‌شود؟      اگر زخم یا عفونت تناسلی وجود داشته باشد، اگر تماس جنسی با خشونت یا اجبار باشد، اگر فردی شرکای جنسی متعدد داشته باشد و نیز در مقاربت خشک خطر سرایت بیشتر است. همچنین در آمیزش جنسی مقعدی (مقاربت از راه پشت) احتمال سرایت بیشتر از راه مهبلی است. ازدواج موقت (متعه، صیغه) چون معمولاً طرفین سابقه ازدواج های منجر به طلاق یا موقت متعدد با دیگر افراد هم دارند یک عامل گسترش بیماریهای مقاربتی و از جمله ایدز می تواند باشد.

 

آیا جلق زدن (استمناء) ممکن است موجب ایدز شود؟

جلق زدن به معنی استفاده از دست براي تحریک اندامهای جنسي است که معمولا براي رسيدن به اوج احساس جنسي (ارگاسم) بکار می‌رود و توسط خود فرد يا شريک جنسي او انجام مي شود. سرایت HIV در نتيجه جلق زدن تقریباً ناممکن است.

 

آیا معاشقه (بدون آمیزش جنسی) باعث سرایت می‌شود؟

اچ.آی.وی از راه تماس های سطحی (بوسیدن، در آغوش گرفتن، لمس بدن) که عشق بازی یا معاشقه خوانده می‌شود و کارهایی مثل غذا خوردن در ظروف مشترک، استفاده از حمام یا استخر مشترک انتقال نمی یابد. البته بوسه فرانسوی که با مکیدن لبها و زبان طرف مقابل انجام می شود به لحاظ تئوریک ممکن است باعث سرایت اچ.آی.وی شود، هر چند در عمل موارد سرایت  از این طریق گزارش نشده است.

 

تماس جنسی دهانی یعنی چه و آیا باعث سرایت می‌شود؟

ورود آلت تناسلی مرد به دهان زن و مکیدن آن یا لیسیدن و مکیدن ناحیه تناسلی زن را تماس جنسی دهانی می‌گویند و به دلیل وجود ویروس در ترشحات جنسی و امکان زخم های بسیار کوچک در مخاط دهان و لثه ممکن است باعث سرایت اچ.آی.وی شود. پس مقاربت دهانی (مکیدن یا لیسیدن آلت تناسلی طرف مقابل چه زن چه مرد) نیز ممکن است منجر به سرایت بشود. برای اینکار استفاده از کاندوم در مردان و یا لفاف محافظ (Dam)برای زنان توصیه می شود.

 

آیا تماس جنسی با تن فروشان جوان خطر دارد؟

بلی. تن‌فروشان جوانتر و زیباتر چون مشتریان بیشتری دارند به احتمال بیشتری مبتلا به بیماریهای مقاربتی از جمله اچ.آي.وي-ايدز هستند. در اينگونه موارد استفاده از كاندوم ضروري است، هرچند خويشتنداري و وفاداري به همسر قانوني اولويت دارد.

 

برخی از دختران جوان برای حفظ بکارت تن به مقاربت از راه پشت (مقعدی) می دهند، آیا این کار خطر دارد؟

بلی. علاوه بر این که احتمال سرایت اچ.آی.وی و سایر عفونتهای آمیزشی بیشتر است، خطرات دیگری مانند پارگی عضلات کف لگن و بی اختیاری دفع مدفوع، پارگی مخاط و شقاقهای دردناک و ایجاد فیستولهای مختلف از عوارض مقاربت از راه پشت هستند.



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 1 / 6 / 1389 | نظرات ()